Followers

January 1, 2014

BYE BYE 2013.. 2014 naik.. Usia aku naik, mati aku dekat

Assalamualaikum
Alhamdulillah... Allahumma solli 'ala saiyidina Muhammad...
Mengikut Tahun Masihi yang orang puteh reka cipta.. tahun 2013 da meninggalkan kita ( ka kita yang meninggalkan dia? ) dan tahun 2014 merangkak- rangkak ke arah kita.. 
tapi...tahun Hijrah terlebih dahulu meninggalkan kita.. jarang sekali kita nak ingat..  :(

kita mungkin terlupa dan selalu terlupa 

"helaan nafas yang seterusnya,
 denyutan nadi yang berikutnya,
 mungkin itulah kesempatan terakhir buat kita,
 sebelum sakaratul maut bertemu bertentang mata. "
   seram...takut...itu semestinya :(

: 2013 :  zaman persekolahan terakhir  ~tingkatan 5.. SPM~
 xleh blah la ayat xD
aku suka letak gambaq banyak banyak.. 
tapi sayang... aku takde gambaq budak genius add math tu  


* 5 JOHOR... u guys are damn crazy !! *


* the moment on that night.. dinner form 5.. sorry i wasnt there :( *



*merdeka raya day at Ibrahim... kecik muka ampa nohh XD*



*me with my chinese friends.. *



*these were the moments before our bus arrived.... then i received a call*



*jamuan pengawas.. we were celebrated by our juniors :) *



*but still... i wasnt there =..=*



*it has been 14 years we are friends :)  
awat aku pejam mata =..= ?? *



*celebrating our last depressing Biology paper.. 
the boys played firecrackers back there  XD *


* ukhuwah fillah... fiddunya wal akhirah :) <3  *




*gathered back !! *

Alhamdulillah...beralih ke lingkungan usia yang lebih matang.. 18 tahun akan mendatang.. 
Aku cuma berharap yang aku akan berusaha lebih keras dan bersungguh2 nak jadi anak solehah..
azam awal tahun pun aku tak pasang.. azam waktu awal Muharram hari tu aku harap aku tak lupa (hampir lupa) dan tak lapuk sampai usia aku 30-an.. in shaa Allah...

2014.. walaupun harga barang nak naik, tapi jangan biar dignity kita jatuh..
jangan biar maruah agama kita tercalar.. jangan terus biar saudara seIslam kita dizalimi... Allahu Rabbi...
Malaysia... moga- moga ke arah negara bersyariatkan hukum Allah.. amiin...

~please keep strong, my Muslim brothers n sisters... ~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...